Ακούμε συνέχεια ανθρώπους γύρω μας να εκφράζουν οτι βιώνουν έντονο στρές, προβλήματα στον ύπνο (αυπνία ειδικά), ταχυκαρδίες, μελαγχολία, αρνητικές σκέψεις, κτλ. Ο τρόπος που ο καθένας αντιμετωπίζει αυτές τις ανησυχίες και θέματα ποικίλει. Κάποιοι τα συζητούν με κοντινά πρόσωπα, κάποιοι απομονώνονται, κάποιοι συμβουλεύονται έναν ειδικό, κτλ. Όλοι αυτοί οι τρόποι έχουν ένα κοινό, την ανησυχία οτι αυτό που συμβαίνει δεν είναι η συνήθης συμπεριφορά αυτού του ατόμου. Ο καλύτερος τρόπος για να βοηθήσουμε είτε τον εαυτό μας είτε ένα κοντινό μας πρόσωπα είναι πρώτα να απαντήσουμε στις παρακάτω ερωτήσεις και στην συνεχεια να ζητήσουμε βοήθεια:

  1. Τι προκάλεσε αυτή την συμπεριφορά ή σκέψη;
  2. Πόσο διαρκεί και για πόσο διάστημα νιώθουμε έτσι;
  3. Πόσο επηρεάζει την καθημερινότητα μου;
  4. Πόσο επηρεάζει τις σχέσεις μου με τους γύρω μου;
  5. Επηρεάζει την σωματική και ψυχική υγεία μου;

Οι ειδικοί σε θέματα ψυχικής υγείας είναι οι πιο κατάλληλοι και να διαγνώσουν την σοβαρότητα της κατάστασης αλλά και την καλύτερη αντιμετώπιση αυτού.

Κάτι άλλο που θα ήθελα να τονίσω είναι η προκατάληψη ακόμα και ο ρατσισμός που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι στην κοινωνία μας, που πολλές φορές είναι η αιτία να κρύβουν ή να αποφεύγουν να μοιραστούν τις δυσκολίες που βιώνουν. Το πιο συχνό αποτέλεσμα είναι να μην αντιμετωπίζεται σωστά όπου καταλήγει σε ακόμα σοβαρότερα προβλήματα. Έρευνες δείχνουν οτι η θετική προσέγγιση, συζήτηση και υποστήριξη είναι το πρώτο βήμα για να εξαλειφθεί η κοινωνική προκατάληψη και περιθωριοποίηση.

Share:
  • 14
  •  
  •  
  •  
  •  
  •